2014. március 16., vasárnap

Végre itt a tavasz! (még ha esik is néha az eső, és fúj nagyon a szél...) Érzéseim a tavaszról

Pár nappal ezelőtt volt egy kis időm hogy megcsodáljam az ébredő természet szépségét, s annyira lenyűgözött a látvány, hogy fotókat is készítettem. De mielőtt megosztom a fotóimat,amiket a tavaszi „ébredésről” készítettem, szeretnék először  a tavasszal kapcsolatos érzéseimről írni.
Emlékszem már kis kamaszként is  mélyen hatott az érzéseimre ez a gyönyörű évszak, s mivel nyitott személyiség voltam már akkor is, hagytam, hogy ez a varázslat magával ragadjon. Érzékeny lelkemből rímek jöttek, s versben is megírtam, hogy milyen szép a tavasz, csak sajnálom, hogy az a vers már nincs meg, szívesen megosztottam volna, hogy együtt mosolyogjunk, milyen is volt az a kiskamasz lányka.
Emlékszem, nemcsak az tetszett , hogy sok virág illatozik, és különböző színekben pompázik, és a fák is rügyeznek, hanem ahogy a madarak énekelnek- vagy az iskolám udvarában, ami néha behallatszott a nyitott ablaknál lévő tanterembe, vagy  ahogy koncertet adtak a kertünkben is. Gyermekként  nagyon tudtam csípni, hogy végre nem kell annyira beöltözni a hideg miatt,és hogy sokáig játszhatok a szabadban a testvéreimmel, mert későn sötétedett.
Ilyenkor márciusban minden évben  festettük a rajzórán a nemzeti zászlókat, amik vagy az osztályteremben, vagy a falunk emlékparkjában díszelegtek. De gyermekként mindig izgalomba hozott az is, amikor kiderült, a húsvéti nyuszi mennyire látott engem jónak abban az évben, hogy piros tojást kaphassak, amit nem szívesen, de a locsolóimnak odaadtam.
Külön izgalom volt nekem, hogy nevelőanyukám milyen tortát süt nekem a szülinapomra, ugyanis áprilisi születésű vagyok.
Ez volt a gyermekkor, minden évben ugyanazokkal a rituálékkal, hagyományokkal, a különbség csak annyi volt, hogy minden évben kicsivel nagyobb lettem.
Most felnőttként már másképpen élem meg a tavasszal járó eseményeket.  Talán a sok elfoglaltság miatt már nem olyan érzékenyen hatnak rám az ünnepek, és a születésnapom. Talán azért mert felnőttem, formálódott, mint a húsvéttal, és egyéb ünnepekkel kapcsolatos érzéseim.
De azt felnőttként is megélem, ahogy régen, hogy milyen szép, ahogy ébred a természet. Azt érzem, mintha én is a természettel együtt éledeznék, élénkebbnek érzem magam, kijövök a téli nyomott hangulatból, nyitottabbá válok mint az emberekre, mint a rengeteg pozitív dologra.
Nekem még máig is lenyűgöző az a látvány, ahogy a Teremtő keze megfesti a tájat, csodálkozom azon, milyen jó ízlése van.
Azt gondolom, hogy nagyon fontos, hogy a rohanó hétköznapokban, azért ha pár perce is, de álljunk meg, és gyönyörködjünk a Teremtő által létrehozott alkotáson. Igen szomorú az, ha ezt nem akarjuk észrevenni. Menjünk ki a szabadba minél többet, ha időnk teheti, nemcsak a D vitamin szükséglet miatt, amit a napfény ad meg nekünk, hanem ezek miatt a festőien szép tájak miatt is. S ez nekem is biztatás. S ha  olykor esik az eső, vagy fúj a szél, akkor gondoljunk arra, hogy Isten megöntözi a mi terméseinket, amit elvetettünk kis kertünkben.
Íme, a fotók:






















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése